Одинадцята науково-практична конференція «Музейна педагогіка – проблеми, сьогодення, перспективи»
27-28 вересня 2023 року у Національному заповіднику «Києво-Печерська лавра» відбулася Одинадцята науково-практична конференція «Музейна педагогіка – проблеми, сьогодення, перспективи» (змішаний формат), яка продовжила традицію вересневих наукових акцій у заповіднику.
З вітальним словом до учасників звернулися кандидат історичних наук, заступник генерального директора з наукової роботи Національного заповідника «Києво-Печерська лавра» Костянтин Крайній та доктор педагогічних наук, професор, директор Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, член-кореспондент НАПН України Лариса Лук’янова.
Тематика доповідей конференції охоплювали чимало аспектів сучасної музейної політики, ролі музеїв та музейної комунікації піл час війни, суспільного значення музейної педагогіки та її ролі в контексті української культури.
Новими елементами конференції було порушення питань щодо візуалізації музейного простору за допомогою музейних фільмів, організації Міжнародних літніх шкіл та літніх програм для дітей із сімей, що потребують соціальної підтримки, з музейної педагогіки, взаємозв’язку музики та музею, інтеграції історії педагогіки та музейної педагогіки, освітніх заходів у межах Днів європейської спадщини.
Цікавими та змістовними були доповіді про дитячі освітні програми музеїв, виставкові проекти, медіаосвітні ресурси в музейному просторі, маркетинг на службі музейного просвітництва та різні музейні освітні практики тощо.
Перебування на конференції підкріплювалося цікавою театралізованою екскурсією-феєрією «Думи про Гетьмана Івана Мазепу», організованою Національним заповідником «Києво-Печерська лавра» спільно зі Скарбницею Національного музею історії України.
Модераторами конференції виступили начальник відділу музейно-освітньої роботи Національного заповідника «Києво-Печерська лавра» Олег Топилко та доктор педагогічних наук, професор кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи, завідувач Науково-навчальної лабораторії музейної педагогіки Олексій Караманов.
Заслухані доповіді підкреслили необхідність створення нових підходів у галузі музейної педагогіки щодо активізації ролі візуалізації освітньої діяльності в музейному просторі та необхідності осмислення ролі музею як центру реабілітації.