Виставка «Зірковий слід на небосхилі Лаври»

У виставковому приміщенні корпусу № 4 Заповідника відкрита експозиція «Зірковий слід на небосхилі Лаври», присвячена 120-річчю початку розписів Троїцької надбрамної церкви Києво-Печерської лаври художником Володимиром Дмитровичем Соніним.

На виставці представлено пам’ятки (особисті документи, фотокартки, графічні та живописні роботи), пов’язані з життям і творчістю В. Д. Соніна, які зберігаються в колекції НКПІКЗ. Їх свого часу передала до Заповідника родина славетного живописця.

Перші уроки малювання він отримав від свого батька – народного майстра. Матеріали виставки засвідчують, що професійний і творчий шлях В.Д. Соніна розпочався вже у зрілому віці. Художнику було 43 роки, коли 17 серпня 1895 р. він отримав свідоцтво про завершення навчання у Київській рисувальній школі, заснованій Миколою Мурашком. Лаврський період творчості митця розпочався з 1899 р. із згаданих вище живописних робіт, пов’язаних з поновленням живопису навколо  Святої лаврської брами. У 1906–1910 рр. В. Сонін працював на посаді вчителя малювання лаврської іконописної майстерні, писав ікони на замовлення та виправляв художні роботи учнів і послушників. Обіймав посаду керівника лаврської іконописної майстерні.

У 1910 р. до Духовного собору Києво-Печерської лаври звернувся мешканець м. Києва П. Головачов з пропозицією виконати живописні роботи всередині мурованої Іллінської церкви у с. Тернівка Олександрівського пов. Катеринославської губ. (нині однойменне село Вільнянського р-ну Запорізької обл.). В. Д. Сонін погодився оздобити церкву, але змушений був звільнитися з посади керівника іконописної майстерні. Розписи Іллінської церкви митець виконав у притаманній йому художній манері, про що свідчать представлені на виставці графічні та живописні ескізи.

Після розпису храму В. Д. Сонін повернувся до Києва, де у 1916–1918 рр. працював на посаді вчителя графічних мистецтв у 7-му Київському вищому навчальному училищі.

Наступний етап у творчості митця розпочався після жовтневого перевороту 1917 р. й тривав до останніх днів життя. У цей період художник змушений був відійти від релігійного живопису та звернувся до фольклорних мотивів й портретного живопису. В його творчості починають переважати мотиви реалістичних зображень й натуралізму.

Вивчення мистецької спадщини художника В. Д. Соніна має важливе значення, позаяк дає змогу повніше й ґрунтовніше зрозуміти складний період українського мистецтва на зламі ХІХ–ХХ ст., пізнати ще одну важливу сторінку в історії культури України.

Виставка «Зірковий слід на небосхилі Лаври» супроводжується науковим альбомом-каталогом, в якому зібрано музейні предмети з колекції НКПІКЗ, пов’язані з ім’ям талановитого художника-монументаліста.

 

Виставка працює за адресою:

м. Київ, вул. Лаврська, 9, корпус № 4

 

Twitter icon
Facebook icon
Google icon
StumbleUpon icon
Del.icio.us icon
Digg icon
LinkedIn icon
MySpace icon
Newsvine icon
Pinterest icon
Technorati icon
Yahoo! icon
e-mail icon