У Національному Києво-Печерському історико-культурному заповіднику відбулася П’ята науково-практична конференція «Музейна педагогіка – проблеми, сьогодення, перспективи»

28 – 29 вересня 2017 року у Національному Києво-Печерському історико-культурному заповіднику пройшла П’ята науково-практична конференція «Музейна педагогіка – проблеми, сьогодення, перспективи». На форумі фахівці розглянули проблеми розвитку музейної педагогіки, питання актуалізації, інтерпретації історико-культурної спадщини та використання її потенціалу в освіті та вихованні дітей.

Організаторами заходу виступили  Національний Києво-Печерський історико-культурний заповідник, Національна академія педагогічних наук України, Кафедра ЮНЕСКО «Неперервна професійна освіта ХХІ століття», Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих.

За словами організаторів, основною метою конференції було об’єднання зусиль музейних працівників, працівників закладів культури, педагогів, науковців, вихователів для узагальнення набутого досвіду у сфері культурної-освітньої діяльності музейних закладів, визначення нових методів і форм діяльності у музейній педагогіці, а також аналіз процесів трансформації основних функцій педагогіки (науково-пізнавальної та освітньо-виховної) до умов конкретного музейного закладу.

З вітальним словом до гостей та учасників звернулись в.о. Генерального директора Національного Києво-Печерського історико-культурного заповідника Олександр Рудник, заступник Генерального директора з наукової роботи Сергій  Пивоваров, а також  д.пед.н., професор, заступник директора з наукової роботи Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України Лідія Хомич.

«Хочемо подякувати усім тим, хто відгукнувся у цьому році взяти участь у нашій конференції. Географія учасників конференції охоплює майже всю Україну, тут об’єдналися схід і захід, південь і північ. До нас приїхали дослідники з Львівської, Івано-Франківської, Запорізької, Черкаської Дніпропетровської, Полтавської обл., м. Києва. Серед учасників – 18 кандидатів і 11 докторів наук. Хочемо подякувати за плідну співпрацю Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих Національної академії педагогічних наук України. Наш спільний доробок – це видання збірника матеріалів П’ятої науково-практичної конференції, до якого увійшли статті щодо проблем розвитку музейної педагогіки, питань сучасної інтерпретації історико-культурної спадщини та використання її потенціалу в освіті і вихованні дітей», – наголосив Сергій Пивоваров.

Олександр Рудник зазначив: «Визнання музеїв як духовних скарбниць народу, як джерела, з якого черпають духовні сили всі хто до нього доторкнувся, є на сьогодні визначальними у формуванні всебічно освіченої особистості, вихованні патріотів українського народу. Музей в сучасному суспільстві – це не лише науково-просвітницький заклад, але й центр культури, який зберігаючи історичну пам’ять, розв’язує завдання розвитку, навчання і виховання різних груп населення, особливо дітей та молоді. Цьогорічна конференція проходить у дні святкування 91 річниці з дня  народження нашого Заповідника. Сердечно вітаю колектив Заповідника зі святом  та  зичу злагоди Вам та Вашим рідним і близьким.  Бажаю кожному з Вас міцного здоров'я, родинного затишку та добробуту, сил і наснаги, вдалих та сміливих проектів на славу України!»

Варто згадати, у конференції взяло участь понад 50 учасників з різних регіонів України. Форум пройшов у формі наукового діалогу, презентації практичного досвіду музеїв, обговорення сучасних проблем розвитку та поширення музейної педагогіки в Україні.

Підсумком роботи конференції стали такі висновки:

1. Музейна педагогіка – невід’ємна складова сучасної педагогічної науки, яка динамічно розвивається в Україні, набуваючи нових форм і способів вираження;

2. Музейна педагогіка – недостатньо вивчений феномен, який потребує активізації сучасних міждисциплінарних психолого-педагогічних досліджень у взаємодії різних наукових установ, інституцій культури, закладів середньої, вищої та додаткової освіти;

3. Ідеї музейної педагогіки істотно випливають на формування світогляду, свідомості молодого покоління.

 

 

 

YouTube icon
Facebook icon
Twitter icon