«Відбитки на папері»

Перші? Одна світлина Джона Борна

Дорогі друзі! Минулого разу у нашій рубриці ми розповіли про спадщину Роджера Фентона, присвячену Лаврі. Сьогодні ж пропонуємо поглянути на ансамбль Києво-Печерскьої лаври крізь об’єктив його сучасника Джона Борна.

Джон Борн, який працював разом із Шарлем Віньйолем і був автором перспективної замальовки майбутнього мосту, презентованої Миколі І у 1847 р., може посперечатись із «батьком батальної фотографії» за першість у виготовленні лаврських світлин. Він був впевнений, що «точний фотографічний знімок... замінить малюнок як засіб створення топографічних видів».

Відбиток оригінальної фотографії Ланцюгового мосту через Дніпро з краєвидом Києво-Печерської лаври авторства Джона Борна разом із іншими знімками увійшов до альбому, який зберігається у Національному музеї історії України.

Підготував Яшний Д. В., к.і.н., провідний науковий співробітник
науково-дослідного відділу вивчення мистецької спадщини

 

Підписи до ілюстрацій

1. Гравюра Київського мосту над водою. Знімок Дж. К. Борна. [Engraving of Kiev Bridge from upstream – from a water colour by J. C. Bourne, 1853. John Vignoles. The construction of the Kiev Suspension Bridge 1846–1853 // Еngineering History and Heritage. Volume 165 Issue 1, February 2012, pp. 21-45]

Іл. 2. Ескіз підвісного мосту в Києві, розроблений Чарльзом Блекером Віньйолом і намальований Джоном Куком Борном [Sketch of proposed suspension bridge at Kiev designed by Charles Blacker Vignoles and drawn by John Cooke Bourne, 1847. (Republished in K. H. Vignoles (1982) Charles Blacker Vignoles: Romantic Engineer. p. 121]

YouTube icon
Facebook icon
Twitter icon