Восьма науково-практична конференція «МУЗЕЙНА ПЕДАГОГІКА – проблеми, сьогодення, перспективи. Сучасний ігровий простір музею: можливості і перспективи»

1–2 жовтня 2020 року у Заповіднику відбулася Восьма науково-практична конференція «МУЗЕЙНА ПЕДАГОГІКА – проблеми, сьогодення, перспективи. Сучасний ігровий простір музею: можливості і перспективи».

Співорганізаторами заходу виступили Національний Києво-Печерський історико-культурний заповідник, Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, Національна академія педагогічних наук України, кафедра ЮНЕСКО «Неперервна професійна освіта ХХІ століття», Науково-навчальна лабораторія музейної педагогіки Львівського національного університету імені Івана Франка.

Заступник генерального директора Заповідника з наукової роботи, доктор історичних наук, професор Сергій Пивоваров від імені в.о. генерального директора Олександра Рудника привітав присутніх із початком конференції, побажав усім плідної праці та конструктивних дискусій. Доктор педагогічних наук, професор, дійсний член НАПН України Георгій Філіпчук виступив з вітальним словом та доповіддю «Музейний простір і якісна освіта».

До участі у науково-практичній конференції долучилися представники наукових інституцій, співробітники музеїв та заповідників, зокрема Національного Києво-Печерського історико-культурного заповідника, керівники і педагогічні працівники загальноосвітніх, середньо-спеціалізованих установ, педагоги-психологи, керівники та педагоги закладів позашкільної освіти з різних міст України.

Особливістю цьогорічної конференції стало її проведення у карантинний період, зумовлений певними незручностями та складностями для організаторів та учасників. Проте тематика виголошених доповідей (очно та онлайн) вирізнялась актуальністю, проблемною постановкою питань, значним інтересом у слухачів. Зокрема, однією з центральних проблем конференції постала музейна дидактика – підгалузь музейної педагогіки, що вивчає різні процедурні аспекти організації та забезпечення успішності навчання у просторі музею, а також просуває ідею про те, що музеї у своїй роботі повинні враховувати соціальний контент.

На конференції було порушено питання інституціоналізації музейної дидактики в Україні; обміну досвідом роботи музейних закладів в умовах карантину та можливостей розміщення онлайн-матеріалів на музейних сайтах; ролі культурних хабів у музейному ренесансі; особливостей застосування проєктної та виставкової діяльності в музейно-освітньому просторі та освітньому процесі школи; творчої співпраці музею і школи (зокрема, на прикладі майстер-класів, арт-терапевтичних методик, літературних студій, маршрутної діяльності).

До того, чимало уваги приділили проблемам визначення потенціалу музею у розвитку естетичного та національного виховання молоді, неформальної і позашкільної освіти та міжкультурної комунікації у системі музейно-педагогічної діяльності, застосування інтерактивних методів взаємодії, інноваційних педагогічних технологій та програм у музеях різного профілю та формування «дружнього музейного середовища» навчання.

На завершення конференції відбулася презентація монографії Олексія Караманова «Педагогічна діяльність музеїв в сучасному освітньому просторі України».

YouTube icon
Facebook icon